;

SELAMAT DATANG KE ANJUNG SEJARAH JPWPKL

Semoga apa yang terkandung dalam blog ini dapat membantu guru-guru, pelajar dan sesiapa sahaja di luar sana yang mahukan kelainan dalam pembelajaran SEJARAH. Sebarang komentar, pertanyaan dan perkongsian ilmu bolehlah diemelkan kepada kami di sejpwpkl09@gmail.com. Sama-samalah kita MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH.

NOTIS PENAFIAN:

Anda dibenarkan mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan blog ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain tetapi pihak kami TIDAK BERTANGGUNGJAWAB di atas kesahihan sebarang maklumat yang dipaparkan.

Hak Cipta Bersama © 2009 - Team Anjung Sejarah JPWP Kuala Lumpur



;

BULETIN ANJUNG SEJARAH

MESYUARAT PENYELARASAN BAHAN-BAHAN BLOG SEJARAH JPWPKL PMR DAN SPM 2009 - Mesyuarat ini akan berlangsung pada 30 dan 31 Julai 2009 bertempat di Makmal Komputer, SMK Bandar Seri Permaisuri, Cheras, Kuala Lumpur dari jam 10.30 pagi hingga 4.00 petang. Semua guru terlibat telah dimaklumkan melalui surat dan diharapkan semua akan hadir bagi tujuan mengemaskini seterusnya memantapkan lagi kandungan blog. Bersama kita ke arah MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH. Terima kasih!



Friday, July 24, 2009

BIODATA ENCIK SOHAIDIE BIN MOHD ZAIN




Dilahirkan pada 15 Mac 1967 di Kuala Krai, Kelantan. Mendapat pendidikan awal di SK Pahi, Kuala Krai dari tahun 1974-1980. Setelah itu mendapat pendidikan sekolah menengah di SMK Kuala Krai dari tahun 1981-1986.

Kerjaya beliau sebagai seorang guru bermula apabila mendapat tawaran melanjutkan pelajaran daripada Maktab Perguruan Ipoh, Perak pada tahun 1987 hingga 1989. Kerjaya guru beliau berkembang apabila ditempatkan di SK Telagus/Jerok, Simunjan, Sarawak pada Disember 1989. Pengalaman mengajar kali pertama ini sangat memberi kesan yang mendalam kepada beliau kerana di sinilah beliau mendapat pendedahan sebenar sebagai seorang guru selama 4 tahun.

Tahun 1994, beliau kembali semula bertugas di SK Taman Melawati (2), Kuala Lumpur. Berbekalkan impian untuk meneruskan cita-cita ke peringkat lebih tinggi, pada tahun 1995 beliau telah ditawarkan belajar di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Selama 4 tahun bertungkus lumus belajar di sini, beliau telah berjaya mendapat Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (dengan Kepujian) Kelas Pertama pada Mac 1999 dalam bidang Sejarah dan Pengurusan Teknologi Maklumat.

Sekolah pertama beliau bertugas ialah di SMK Segambut Jaya bermula April 1999 hingga 2003. Seterusnya beliau bertukar ke SMK Taman Maluri hinggalah sekarang. Beliau telah dianugerahkan GURU CEMERLANG SEJARAH JPWPKL pada Februari 2009 dan kini bergiat aktif menabur jasa dan ilmu kepada semua demi merealitikan subjek SEJARAH di aras tertinggi.

No comments: