;

SELAMAT DATANG KE ANJUNG SEJARAH JPWPKL

Semoga apa yang terkandung dalam blog ini dapat membantu guru-guru, pelajar dan sesiapa sahaja di luar sana yang mahukan kelainan dalam pembelajaran SEJARAH. Sebarang komentar, pertanyaan dan perkongsian ilmu bolehlah diemelkan kepada kami di sejpwpkl09@gmail.com. Sama-samalah kita MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH.

NOTIS PENAFIAN:

Anda dibenarkan mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan blog ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain tetapi pihak kami TIDAK BERTANGGUNGJAWAB di atas kesahihan sebarang maklumat yang dipaparkan.

Hak Cipta Bersama © 2009 - Team Anjung Sejarah JPWP Kuala Lumpur



;

BULETIN ANJUNG SEJARAH

MESYUARAT PENYELARASAN BAHAN-BAHAN BLOG SEJARAH JPWPKL PMR DAN SPM 2009 - Mesyuarat ini akan berlangsung pada 30 dan 31 Julai 2009 bertempat di Makmal Komputer, SMK Bandar Seri Permaisuri, Cheras, Kuala Lumpur dari jam 10.30 pagi hingga 4.00 petang. Semua guru terlibat telah dimaklumkan melalui surat dan diharapkan semua akan hadir bagi tujuan mengemaskini seterusnya memantapkan lagi kandungan blog. Bersama kita ke arah MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH. Terima kasih!



Wednesday, July 29, 2009

Memasang Flash Dalam Blog

Katakanlah anda mempunyai fail flash atau teringin meletakkan flash tertentu di dalam blog anda tetapi anda tidak tahu kodnya, tentu sahaja anda akan berasa kecewa. Sebentar tadi, penulis baru menyiapkan sebuah banner berbentuk flash dan penulis ingin berkongsi cara untuk memasukkannya ke dalam blog.

Caranya cukup mudah.

1. Anda perlukan fail flash.

2. Muatnaik flash tersebut di Google Page Creator atau Geocities.

3. Masukkan flash tersebut ke dalam blog dengan kod berikut.



Tukarkan kod berwarna merah dengan alamat flash anda manakala kod berwarna biru dengan saiz ketinggian dan lebar yang bersesuaian.

4. Preview dan Publish Post jika berpuashati dengan hasilnya.

Selamat mencuba.


Sumber: http://eriyza.via.my/2009/03/memasang-flash-dalam-blog.html

No comments: