;

SELAMAT DATANG KE ANJUNG SEJARAH JPWPKL

Semoga apa yang terkandung dalam blog ini dapat membantu guru-guru, pelajar dan sesiapa sahaja di luar sana yang mahukan kelainan dalam pembelajaran SEJARAH. Sebarang komentar, pertanyaan dan perkongsian ilmu bolehlah diemelkan kepada kami di sejpwpkl09@gmail.com. Sama-samalah kita MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH.

NOTIS PENAFIAN:

Anda dibenarkan mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan blog ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain tetapi pihak kami TIDAK BERTANGGUNGJAWAB di atas kesahihan sebarang maklumat yang dipaparkan.

Hak Cipta Bersama © 2009 - Team Anjung Sejarah JPWP Kuala Lumpur



;

BULETIN ANJUNG SEJARAH

MESYUARAT PENYELARASAN BAHAN-BAHAN BLOG SEJARAH JPWPKL PMR DAN SPM 2009 - Mesyuarat ini akan berlangsung pada 30 dan 31 Julai 2009 bertempat di Makmal Komputer, SMK Bandar Seri Permaisuri, Cheras, Kuala Lumpur dari jam 10.30 pagi hingga 4.00 petang. Semua guru terlibat telah dimaklumkan melalui surat dan diharapkan semua akan hadir bagi tujuan mengemaskini seterusnya memantapkan lagi kandungan blog. Bersama kita ke arah MEMARTABATKAN SUBJEK SEJARAH. Terima kasih!



Tuesday, May 26, 2009

CARA MUDAH MEMBUAT FILE FORMAT PDF

File format PDF biasanya digunakan untuk membuat sesebuah E-Book. Jika menggunakan file format ini hak cipta kita lebih terpelihara dan tak mudah disunting oleh orang lain melainkan hanya boleh dibaca, dicetak atau disebarkan namun masih mengekalkan isi kandungan asal serta nama si penulis.
Biasanya kita menggunakan software Adobe Acrobat Professional untuk membuat file format pdf atau converter yang boleh convert dari word ke PDF format. Kali ni saya nak berkongsi dengan anda cara mudah untuk membuat file format pdf tanpa menggunakan software adobe tersebut.
1. Mula-mula download software windpdf kemudian install dalam komputer anda. (Sila Klik Di Sini). Untuk download. -Klik download.


2. Kemudian apabila sudah siap di-install WindPDF tadi dikomputer anda. Sila buka microsoft word untuk membuat e-book atau sebagainya. Setelah anda menyiapkan file untuk dijadikan e-book di dalam word ini mari kita tukarkan ke format pdf. Lihat dalam microsoft word anda -klik file - klik print-


3.Kemudian lihat pada printer setting, pilih winpdf klik ok.
4. Lihat format file adalah PDF. Save dalam komputer anda.

5. Anda memerlukan Acrobat reader untuk membaca file format pdf ini. Kini anda boleh membuat e-book anda sendiri menggunakan perisian dan cara ini.



6. Untuk membaca file format pdf ini anda perlu ada perisian adobe acrobat reader. File format pdf ini sesuai dan sangat popular untuk dijadikan e-book.

Petikan Sumber:
http://myblog-rizz.blogspot.com/2008/05/cara-mudah-membuat-file-format-pdf.html

No comments: